بازاریابی استارتاپ های جدید: با رشد روز افزون تجارت الکترونیکی انتظار میرود این حوزه همچنان روند صعودی خود را ادامه دهد و پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۲ به ۵.۶ تریلیون دلار افزایش یابد. به همین دلیل این بخش به شدت رقابتی شده است و توقع میرود مشاغل با هر شکل و اندازه در صورت ارائه خدمات آنلاین پایدار بمانند. ۳ نکته مهم بازاریابی وجود دارد که هر استارتاپی باید به آن توجه کند زیرا تا حد زیادی بقای استارتاپ های جدید را بعد از سال اول تضمین میکند. این نکات به شرح زیر است:
فهرست مطالب
روش اول در بازاریابی استارتاپ های جدید اهدای هدایای تبلیغاتی به مشتریان
استفاده از هدایای تبلیغاتی مختص شرکت و مشتریان راهی مؤثر برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و در مرحله دوم جلب توجه مشتری و منافع مشتری به پیشنهادهای استارتاپ های جدید است. مسیری شناخته شده برای استفاده استارتاپ های جدید و کسانی است که در نمایشگاههای تجاری شرکت میکنند و اغلب از آن به عنوان ابزار اصلی تعامل و افزایش آگاهی از نام تجاری بهره میبرند.
خرید هدایای باکیفیت و کاربردی برای مشتریان دائمی قطعاً رفتاری حرفهای و بسیار اثرگذار است و به افزایش و رشد نام تجاریتان از سوی مشتریان در شبکههای اجتماعی نیز کمک بسزایی میکند. یک مثال عالی برای این منظور، تهیه بستههای تبلیغاتی و سفارشی است که در واقع ایده بسیار کارسازی هستند و همچنین اجازه میدهند نام شرکت در مرکز توجه عموم قرار گیرد.
از روش اینفلوئنسرها بهره گیرید
امروزه مهمترین نکات بازاریابی استارتاپ های جدید باید شامل مشارکت با کاربران محبوب رسانههای اجتماعی، وبلاگ نویسان و افراد مشهور آنلاین باشد که به مشاغل این امکان را میدهد تا محصولات خود را تبلیغ کنند و در برند خود اعتبار ایجاد کنند و در نتیجه فروش خود را بهبود ببخشند. راز این کار این است که افراد مناسب محصول مناسب را در زمان مناسب تبلیغ کنند.
مشکل بسیاری از استارتاپ های جدید یافتن فرد مناسب است و اکثرشان تصور میکنند که باید از سوی یک فرد تاثیرگذار همچون اینفلوئنسر ها دیده شوند و یک حلقه حمایتی دائمی داشته باشند. استارتاپ ها همیشه میخواهند آنها را راهنمایی و تشویق کنند تا محصولاتشان را بخرند. با این حال، تا حد زیادی به آن چیزی بستگی دارد که از اینفلوئنسرها انتظار دارید و به حوزهایی که فعال هستید و استارتاپ شما میتواند هزینه این نوع بازاریابی را پرداخت کند.
روش سوم در بازاریابی استارتاپ های جدید یکپارچگی رسانههای اجتماعی
آینده بازاریابی استارتاپ های جدید، رسانههای اجتماعی است و آینده دور از انتظار نیست و شاهد ظهورش هستیم. ویژگی پیوند همه رسانههای اجتماعی خود با سایتها و وب سایت تجارت الکترونیک خود، راهی برای هدایت و ترغیب مشتریان به فروشگاه و همچنین دسترسی به رسانههای اجتماعی سرگرم کننده و مرتبط با بازاریابی شما را از طریق وبسایت فراهم میکند. یکپارچگی یعنی امکان دسترسی به رسانههای اجتماعی و وبسایت های شرکت از هر دو نقطه دسترسی.
به طور کلی ۵ تا ۷ مورد تعامل لازم است تا مشتری یا مصرف کننده بتواند یک نام تجاری را تشخیص دهد، بنابراین مهم است که این تعاملات تا حد ممکن معنی دار باشند. ادغام رسانههای اجتماعی به مشتریان و مصرف کنندگان این امکان را میدهد تا ابزار ارتباطی دلخواه خود را انتخاب کنند که باعث میشود ارتباطات، به طرز واقعی و متمرکز باشد. بازاریابی استارتاپی قابلیت سیال بودن دارد پس شما قادر هستید درباره محصولات و قیمتهای فعلی خود پشتوانه معتبری تهیه کنید.
نکته
نکات مهم بازاریابی استارتاپ های جدید که در این مقاله به آنها پرداختیم به نوعی روی ارزش تلاشهای بازاریابی شما تاکید میکند آنهم زمانی که مسیر تولید، ارائه محصول و دسترسی به مشتریان را کاملاً روشن بیان میکنید؛ به گونهای که آنها را به درستی بشناسند و از کاربردشان استقبال کنند و از وجود چنین محصولی در بازار خشنود باشند.
منبع: شنبه مگ